WPROWADZENIE

Fotografia 360
Fotografia 360° jest pojęciem co raz szerzej znanym w świecie fotograficznym a także biznesowym, ponieważ pozwala ona na trójwymiarowe przeniesienie przedmiotu widocznego w świecie rzeczywistym do świata wirtualnego i wyświetlenie na ekranie w dowolnym położeniu.

Cel
Na rynku istnieją już drogie skomplikowane systemy wykonywania zdjęć w technice 360° - celem tej strony jest ułatwienie stworzenia modelu wykonującego dokładnie to samo zadanie, lecz jak najniższymi kosztami, aby spopularyzować ten sposób prezentowania przedmiotów. Wiele firm nie wyobraża sobie funkcjonowania bez fotografii tego typu.

Zasada działania
Za poprawne sterowanie całością modelu odpowiedzialny jest mikrokontroler Arduino Uno, dzięki któremu możliwe jest wykonywanie odpowiednich czynności w zakładanym czasie.

Do mikrokontrolera podłączone są: sterownik L293D oraz aparat fotograficzny. Silnik krokowy podłączany jest do sterownika L293D.

Po odpowiednim zaprogramowaniu całość wykonuje się się automatycznie – rola użytkownika ograniczy się do podłączenia
aparatu do mikrokontrolera i Arduino do komputera, ułożenia przedmiotu oraz wybrania podstawowych danych w aplikacji – ilości zdjęć oraz docelowej rozdzielczości gotowej prezentacji.

Po kliknięciu przycisku START, Arduino wysyła odpowiednie sygnały – silnik krokowy obraca platformę obrotową o wymagany kąt (np. dla 72 zdjęć – co 5°). Po każdym obrocie sygnał otrzyma aparat fotograficzny i wykona zdjęcie. Czynność ta powtarzana jest tyle razy, ile użytkownik zadeklarował w aplikacji.

Po zakończeniu fotografowania przedmiotu automatycznie otwarta zostanie aplikacja łącząca wszystkie zdjęcia w jedną całość oraz zapisująca na dysk wynik działania modelu – prezentację przedmiotu, pozwalającą na obejrzenie go z każdej strony.

Copyright © 2012-2013 by Fotografia 360. Zakaz kopiowania wszelkich treści bez zgody autorów.